Thursday 13 May 2021

10 - 11 - 12 Mei 2021

10 Mei 2021

Ilona rent weer door huis, de nodige dingen verschonen en dronken we koffie. Koffie met een klein koekje deze keer. Ze mag er twee, maar niks moet. Het bleef bij eentje.

Vannacht was weer een warme nacht. Ik zal toch eens m’n dubbel-bed leeg maken en verhuizen. Er ligt van alles, waar ik nog iets mee moet, maar kom maar niet zover.

Ilona maakt beneden netjes, vooral stofzuigen en ik tik de maandag 10 Mei in.

Ilona is weer op naar huis en ik at de rest van mijn overgebleven pizza. Anouk belde en ze komt me zo helpen met het onkruid op m’n pad en naast de garage.

Hé, eindelijk, het ziet er niet uit. Ik kan het echt niet. Misschien dat zelfs Koen komt en ik durf te geloven, dat het een gezellige boel wordt.

Pas daarna meld ik me weer.

Koen kon niet komen, maar Anouk werkte keihard. Ronald kwam langs om te vertellen, dat ie naar Pa Anne ging en deze keer ging ik niet mee. Morgen is het mijn beurt.

Vandaag zit erop, het was fijn Anouk rondom me te hebben. Ze werkte keihard aan het onkruid verwijderen. Jeetje, wat kan ze dat. Bedankt liefje.

11 Mei 2021

Wonderwel was vannacht warm. Ik zal toch het grote bed in de andere kamer vrij moeten maken, zodat ik straks met echte warmte me daar kan wentelen/nestelen.

Vanmiddag naar Anne en ben benieuwd, wat hij weer allemaal beleefd heeft (???).

Heen en terug geweest, de was weer mee. En een gesprek met verzorger Antoine. Er is nog veel, wat ik kan vertellen, vooral over de Vierakkers qua instituut.

Ik denk, dat ik daar niet duidelijk in ben geweest. Het er wonen of dagverblijf zijn twee verschillende dingen.

Prima jongeman trouwens.

Anne was bij “De Treffer”te vinden, dat wist ik niet. Hij koos voor mij i.p.v. met de groep gezellig in het café (?)

Ben vroeg naar bed gegaan, sliep onderwijl de President z’n zegje deed. Niks van meegekregen. Lees het wel in de krant.

Het is al nacht, nu ik dit intik, sluit snel af.

Tot morgen.

12 Mei 2021

Precies 12 uren later dan ik op bed ging sta ik op. Dat wil niet zeggen, dat ik in één ruk de nacht door bracht. Maar opgeknapt ben ik wel.

Net opgestaan, telefoon. Rita van I-care, Ze wilde komen koffiedrinken. Dat is zo’n leuk mens, ik blij, gelijk vandaag afgesproken. Gezellig geteut over vroegere tijden, toen ze nog voor Anne kwam.

Als van ouds kwam ze met een “Joehoe”, de achterdeur binnen. Een heerlijk mensje. Dat doet dit ouwe mens weer goed, zo’n bezoekje. Rita, je bent zoooooooo welkom. Het is maar, dat je het weet.

Inmiddels alweer lunchtijd. Het wordt soep met een cracker.

Ook dat is weer goed en lekker gelukt en nu de keus....fietsen of wandelen. Ik denk er nog even over na.

Het werd wandelen, weer een beginnetje. Wat kun je dat merken, als ik het een poos niet gedaan heb. Ik kwam vast niet verder dan 2 1/2 of 3 km.. Geen stappenteller mee gehad.

Straks komt Ronald nog even en dan wil ik fit zijn.

Ik sluit voor vandaag...

èFVé/ FrAn

 

No comments:

Post a Comment