Saturday 1 May 2021

28 - 29 - 30 April 2021

28 April 2021

Vandaag een leuk vooruitzicht.

Ik word opgehaald door Sonja en drink koffie bij haar en Jan en de honden. Leuk om naar uit te zien, half elf word ik gehaald.

Als het me meezit, loop ik terug, of zou het te lang zijn?

Ik zit in de startblokken om op pad te gaan, heb er zin in/aan. Tot later.

Zitten in de startblokken? Verkeerde uitdrukking.

Sonja kwam en...we dronken koffie met Oranjekoek. Was lekker, maar volgens Jan en mij niet de echte Friese.

De weg terug wilde ik meten, maar kwam Scapino tegen en...kocht schoenen en meteen aangedaan. Geen goeie keus, weer een meting. Ik ben thuis.

Onderweg éénmaal een bankje aangedaan en al snel komen mensen langs en beginnen een gesprek. Ben ik ook niet vies van.

Ze gingen om ijs naar het winkelcentrum. Ik zeg: “Ga maar gauw, want ik heb ijs thuis en daar MOET ik nu naartoe. Met advocaat!!!!!

Dus.....aan het ijs met advocaat. Ik kwijl nu al.

Sonja had me al bijna in de stad afgezet, dus werd het geen 5 km..

Ik kwam tot 3 1/2 km, iets verder zelfs, maar afgerond naar beneden is dit het getal.

Het ijs met was heerlijk, nog een buurvrouw uitgenodigd, samen genieten is nog leuker.

Ronald kwam, het is weer woensdag en zo wil de dag wel omvliegen.

29 April 2021

Sommige dagen zijn zo eng stil en dan zo’n top-dag. Dan voel ik de jaren en ben op tijd naar bed gegaan, sliep als een ouwe roos en hier ben ik weer.

Vandaag weer een leuk vooruitzicht. Johanna, mijn/onze schoondochter, gaat met me mee naar Anne.

Ach, het leven is zo gek nog niet, als je het maar wilt zien en proeven.

Koffietijd en alsof ik veel haast had....vergat de melk warm te maken. Ouderdom komt met gebreken en dit is er weer zo eentje.

Inmiddels uren later.

Samen met Johanna, onze schoondochter, naar Anne geweest. Anne was in een goeie stemming.

Toen hij moest eten, gingen wij nog even met plezier naar Action, een paar stappen bij Anne vandaan en hebben ons hart kunnen ophalen.

De winkel was zolang dicht en waren er zoveel kleinigheidjes, die we echt ZO NODIG hadden en vol plezier ze vandaag hebben kunnen kopen. Helemaal goed, helemaal fijn.

30 April 2021

Wat de dag ook brengen moge..... het lijkt droog. Mijn slaapgedrag is niet om over naar huis te schrijven. Maar het opstaan werd daardoor vermoeiend, tegen wil en dank.

Als we dan eindelijk weer lopen, loopt alles op rolletjes? Hopen mag altijd!

30 April, 30 April, weet je wat ons dat nu zeggen wil.....Een Koninklijk liedje van vroeger. Stonden we met meerdere scholen te zingen op het Zaailand. “Het Zaailand”. Niks meer van over, hoe het toen was in Leeuwarden.

Als je mijn leeftijd hebt, kijk je meer achterom dan vooruit. Vooruit is niet meer het verlangen, terug waren de mooiste tijden, zoiets.

Pas een tas vol lege flessen naar de glasbak gebracht, al rinkelend. Die zijn foetsie. Er liggen al meer, even geduld, zou ik zo zeggen.

Voor vanavond staat het eten al klaar om bereid te worden, het kan dus niet mislukken, als er plotseling iemand om de hoek komt. Misschien dat ik zelf nog even vlucht, het is droog weer.

Geen nieuws is goed nieuws, tot morgen.

èFVé/FrAn

 

No comments:

Post a Comment