Friday 7 May 2021

4 - 5 - 6 Mei 2021

4 Mei 2021

Dodenherdenking, vanavond staan we erbij stil, maar alleen de datum doet me er meteen al aan herinneren.

Morgen 5 Mei, bevrijding.

IJs en Wederdienende komt kleinzoon Desmond vanmiddag hier, samen met mij pizza’s beleggen en bakken. Een heerlijk geknoei, dat vind ik leuk. Hij ook vast wel.

Het weer is duidelijk andere dingen van plan, de berichten zijn slecht, vandaar mijn titel IJs en Wederdienende. We hebben nog even tijd, onze afspraak staat om vier uur bij de Jumbo.

Plannen zijn er om gewijzigd te kunnen worden. Het weer zit ons tegen, maar met hulp komen we nog, waar we willen zijn. Johanna brengt Des en mij naar de winkel, we doen onze boodschappen en Jo brengt ons naar hier.

Daarna prutsen wij de pizza’s in elkaar en daarna: SMAKELIJK ETEN.

Wordt vast oergezellig.

De pizza’s smaakten goed, maar onze Des voelde zich minder goed. Jammer, misschien doen we het nog over?

Ronald haalde hem op, moest voor acht uur immers.

Ik ben snel Anne’s was gaan doen, proberen het morgen droog te krijgen, want donderdag heb ik, als de was het redt, een uitje. Het wordt kiele kiele.

Vandaag zit er bijna op. Acht uur nog naar Andre van Duin gekeken en daarna de was opgehangen. Wie duimt er mee?

Ik had liever m’n uitje morgen gehad, ik zie wel, wat er mogelijk is.

5 Mei 2021

Precies vijf uur in de morgen. Er spookt van alles door m’n hoofd. Niet uit te leggen en misschien wil ik dat niet eens.

Er is zoveel goeds in m’n leven, maar waarom voel ik me dan niet blij? Ben ik nu ook al zo’n negatief oud mens aan het worden?

Misschien als ik nog voor ruim drie uurtjes plat ga en aan iets fijns/moois/leuks denk, dat ik straks opsta en kan zeggen: “Froukje, je bent er weer”. Niet dat ik er nu niet ben, maar voel me niet zoals ik zou willen.

Met deze woorden stap ik wederom in bed, denk aan iemand en probeer te slapen.

Wakker en klaar voor de douche. De was is nog niet droog, misschien vanmiddag?

Met Sonja een volgende afspraak gemaakt. Ze gaat met me mee morgen, de was naar Pa Anne brengen en bij hem zijn en daarna? We zien wel.

Ik ga lunchen, heb de keus tussen brood of een slice pizza van gisteren. Ben er nog niet uit.

Het werd een overgebleven deel pizza van Desmond en .... ook die smaakte goed, kop Champignonsoep erbij, daarna hoor je mij niet klagen.

Waarom ik me zo moe voel? Oplossing, ik duik in bed.

Deze dag was voorbij voordat ik het doorhad. Nog even m’n warme hap gegeten, even TV gezien en....de verrassing van de dag ontvangen.

Van Ronald een prachtige muziek/video over Queen gehoord en gezien. Prachtige gitaarspelers, grote namen ook. En zelfs daarna nog weer eentje gezien en gehoord met Brian May. Ik kon bijna niet stoppen.

Heerlijk Ron, dankjewel. Ik ga zingend naar bed/ in bed.

Tot morgen ergens.

6 Mei 2021

De was is droog en opgevouwen en bovendien schijnt de zon. Ik ben kouwelijk en trek een dikkere trui aan, wie doet je wat.

Vanmiddag dus naar Anne met Sonja en als verrassing eet ik vanavond bij hen, een vroege Moederdag, zo noemt ze het.

Gisteren de grijze container bij de weg gezet, maarrr dat moet pas voor morgen, dus vanavond opnieuw.

Wel heb ik de buren overstuur gemaakt.....alle bakken staan buiten. Ik ben altijd de eerste en geef, zo ze dachten, het goeie voorbeeld.

Mag dit ouwe mens ook eens mis zijn, hahaha.

Alles veranderde. Ik ging naar Anne en Sonja haalde me van huis om bij haar en Jan alvast Moederdag te vieren met een etentje.

Morgen gaan Jan en Sonja naar Anne, stoelen ruilen. Anne z’n stoelen zijn gammel en voordat er iemand doorzakt, we hebben betere hier.

Het etentje bij SonJan was heerlijk, echt smullen, asperges met ham en ei en voor de liefhebbers zalm erbij.

Het was heerlijk, éérlijk. Ik zit nu uit te buiken en maak deze dag af met een goed gevoel.

Bij Anne was trouwens ook goed vertoeven, hij vertelde veel, reed nog auto, maar wel onder begeleiding, want hij had geen rijbewijs. Hij vroeg, hoe ik me verplaatste en ik zei, dat ik op de fiets was.

Vraagt ie met een heel ernstig gezicht: “Een driewieler?“.

“Nee”, zei ik, “die had ik al eerder, deze is gewoon met twee wielen”. Hij toonde veel belangstelling en beloofde ik hem, dat als het me niet meer lukte, ik een driewieler ging aanschaffen.

Het was gezellig, maar dan moet je toch weer afscheid nemen en maar weer tot de volgende keer.

Zo gaat het hier ook, tot morgen dan maar weer.

èFVé/ FrAn

No comments:

Post a Comment