Wednesday 15 April 2020

Ribbenkast lastig...


14 April 2020

Gisteravond dacht ik, alles gaat perfect, maar dat was minder waar.

M’n ribbenkast deed pijn. Gisteren toch teveel gedaan.

Diep ademhalen was pijnlijk, rekken ook zo’n portie.

Gekneusde ribben zijn toch echt niet in een week over. Ik dacht, het valt mee. Misschien was het dweilen van vlekken in de keuken niet zo goed.

Soms vind ik, dat dingen moeten, soms kunnen dingen niet, dat merk je dan achteraf. Ik zal geduld tonen, zal wel moeten zelfs. Als de vloer kleeft? Toe nou, dat is vreselijk. Ik had de stok kunnen gebruiken, maar dacht....even snel.

Haastige spoed is zelden goed.

Nu eerst maar naar bed. De nacht heelt alle wonden, als dat eens waar mag zijn. 
 13 beste afbeeldingen van Tijd heelt - Inspirerende citaten ...

Geen heling gevoeld, de pijn is er blijft. Terug naar af. Yuwen kwam Anne wassen en gelukkig bleef ze niet voor thee of koffie.

Daarna kwam onze Ilona met de boodschapjes en dat was fijn.

Heb ik weer de dingen van Jumbo in huis en zo scharrelen we alles bij elkaar.



Ik klim de trap op en Anne werpt een blik op de groene container. Er in eigenlijk. Is ie altijd mee bezig na het legen van dat beest.

Hij maakt ‘m schoon en ik help ‘m weer vies te worden. Ilona stofzuigt beneden en zo heb ik even tijd voor een babbeltje.

Anne doet het goed, eigenlijk ‘s morgens altijd wel. ‘s Avonds komen de problemen.

Deze gisteravond heb ik het anders aangepakt. We zijn samen gaan zitten en ik heb gevraagd, hoe hij zich voelde en wat ie zich herinnerde en wat we toen zouden gaan doen.

Hij was alles kwijt. Samen erover gepraat, ik heb voorzichtig gemeld, wat er zoal ging gebeuren en Anne deed dapper mee. Heel tevreden allemaal. Op het pepermuntje na, die zijn op.

Hij gedroeg zich als een flinke vent en kon er zonder, volgens hem.

Ik weet niet, of het vanavond ook zo gaat werken, het is wel het proberen waard. Ik ging zo voldaan naar boven.

Andere avond voel ik al angst en daar ben ik zo bang voor, als Anne angstig is, dan wil hij weg van hier. Toch krijg ik ‘m iedere avond op bed of in bed.

Mag ik toch knap van mezelf vinden?

Niemand anders zegt het, dus geef ik mezelf maar een pluimpje!

KPN. | J@n online
FRAN

No comments:

Post a Comment