Sunday 26 April 2020

Zaterdag 25 April...


25 April 2020

De was-dame kwam, dronk koffie mee en verzorgde Anne en z’n bijzondere plekjes op handen en voeten.

Daarin laat ze duidelijk zien, dat ze verpleegkundige is. Niks dan lof deze keer.

Doordat de kappers niet mogen/kunnen werken met anderhalve meter afstand, gaf deze was-dame aan, dat ze binnenkort met elastiekjes in heur haar Anne komt wassen.

Dat wil ik graag zien en beleven. Tot nu toe staat ze niet op onze lijst, dat kan snel genoeg veranderen. Niks is zeker bij I care.

Zaterdag zou ik graag als een aparte dag willen maken en iets eten, waaraan ik zelf niet schuldig ben geweest. Ik denk me suf. Bij alles heb ik iemand nodig, of bij Anne blijven of het halen

Wie is er zo lief?

En dan in kleinere uitvoering graag. Het ouwe mens kan niet zoveel meer op.

Anoukio heeft zich aangemeld, zij brengt ons straks het gewenste. Ik kwijl al enigszins of eigenlijk al helemaal.

Gisteren hoorde ik Johanna zoiets zeggen en mis was het.

Ik kon het maar niet vergeten, “Patatterde pat patat”, zong ik daarna. Vandaag was de wens nog niet over en het lukt.

Eerst zien en dan geloven? De voorpret is al lekker.

Graag wilde ik Anouk ook trakteren, maar ze zondigde deze week al eens. Geweldig hé, zoveel zelfkritiek.

Onze kleindochter, petje af.

Sonja kwam nog even wat brengen voor mij als toetje en voor Anne nog iets anders.

Meteen er achteraan kwam Anouk met het rondje cafetaria.

Jongens, jongens, wat was dat lekker, tot en met de kruimels aan toe opgegeten.

Anne knoeide weer met z,n pillen en appelmoes en zei tegen mij, let op...tegen mij...moet je je voorstellen.

“Maak dat even snel schoon, want als Froukje het ziet, raakt ze helemaal overstuur”. Tegen Froukje zei hij dat.

Ik moest er deze keer echt om lachen. Probeerde hem duidelijk te maken, dat ik Froukje was en nu denkt hij, dat IK gek ben.

Wie ik dan wel ben, is me een groot raadsel.

“Heeft ze ook nog haar tablet vergeten”, zei hij tegen diezelfde Froukje, die Froukje wel/niet is, terwijl ik MIJN tablet opende. Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Vanavond laat ik het erbij en hoop, dat de avond toch nog goed gaat.

Ik zal lief voor hem zijn, wie ik dan ook ben...

FRAN

No comments:

Post a Comment