Thursday 9 April 2020

Tweeling Janneke en Marijke

9 April 2020

Eens een heel ander verhaal in m’n blog.

Vandaag kwam Janneke P. Anne wassen. Ze is hier niet echt vaak geweest, maar wel heel welkom. Deze week hoorde ik van Anet  de contactdame voor ons bij I care, dat niet alleen onze Tsjerk I care verliet, dat Janneke ook gaat.

Vandaag was het voor ons de laatste keer, dat Janneke Anne kwam wassen. Dat wisten we niet.

Dan hoor ik ineens, dat ze eentje van een tweeling is en dat is wel heel speciaal. Natuurlijk zijn er meer, maar voor mij blijft het speciaal. Twee mensen op dezelfde dag geboren en aan elkaar verbonden op één of andere manier. Deze beiden zijn werkzaam in de zorg, de één in Drenthe, de ander rondom Wezep (?)

Iedere dag hebben ze contact, maar weten helaas niet, of ze eeneiige tweeling zijn of niet. Als ik de foto bekijk en haar verhaal over hun samenzijn begrijp, is het voor mij al zeker.

e passen zo goed bij elkaar. De één is rechtshandig en de ander linkshandig. Het moet haast wel. Eén en ander wordt onderzocht, daar is het wachten op.

Ik kan niet anders, dan mijn verhaal aan Janneke P. opdragen en hopen, dat ik ooit nog eens een mailtje van haar mag ontvangen, hoe het uiteindelijk zit.

Janneke en Marijke. Hier is de foto en oordeel zelf.

Janneke is de linker en schrijft links. Marijke dus rechts en schrijft rechts. Hoe mooi kan het zijn.

Als Marijke net zo goed werk doet in de zorg als Janneke, staat het voor mij vast, ze zijn een gouden tweeling met een supergoeie instelling.

Hier laat ik het bij.

Nog even dit. Onze Tsjerk was in het verleden de enige, die Anne toestemming gaf om z’n haar te wassen en Janneke P. was zijn opvolger. Dat vind ik zo frappant.

Janneke, bedankt voor de keren, dat je hier binnen kwam en je plichten deed.



We wensen jou in je volgende baan beslist niet minder succes dan wat je hier in Assen ondervonden hebt.

Dankjewel.

Deze blog stuur ik je natuurlijk en de foto houd ik in ere.

FrAn
(Staat voor Froukje en Anne)


No comments:

Post a Comment