Wednesday 22 April 2020

Harde wind...




21 April 2020

Wordt er gewandeld?

Ik zou het niet weten, harde wind vandaag.

Anne was al buiten, voor hem hoeft het niet meer. Ik snak naar de buitenlucht.

Wind of geen wind, dit mens MOET eruit.

Vanmorgen kwam Ina Anne wassen. Ze is bloedserieus en goed in haar werk. Ze dronk een senseo, net iets te vroeg voor samen met ons koffiedrinken. Zo kan het ook en dat moet dan maar.

Ik had een handdoek speciaal voor haar klaar gelegd. Doe ik voor alle wastantes, zegt ze tegen mij: “Wat goed van U”.

Ik dacht, dat ze me plaagde en zei iets terug, wat ik beter niet had moeten/kunnen doen. Ina: “Ik ben altijd erg eerlijk en meen wat ik zeg”.

Over woorden gesproken – InspraakVandaag was/ben ik in zo’n dolle bui. Net als kinderen reageer ik op harde wind, zou dat het zijn?

Ik weet niet meer, wat ik ter berde had gebracht, opnieuw Ina: “U bent aardig op dreef vandaag”.

Ik moest erg lachen. Ik hoop, dat ze dit niet serieus meende, want anders moet ik leren m’n snufferd te houden en dat zal moeilijk worden. 

Nog wel in ons eigen huis. Ina, ik hoop, dat je aan me kunt wennen, want zo ik nu ben, ben ik m’n hele leven al en de dames reageren er normaal op. Misschien bezitten ze wat andere humor dan Ina?

Ik zal Ina maar NOOIT naar haar e-mail-adres vragen, ze zou m’n geschrijf niet kunnen waarderen.

Voor vandaag zit het er weer op. Nu nog even de harde wind wegblazen, dan kunnen we ER UIT.

Zaterdag komt Ina weer Anne wassen, ze is welkom.

FRAN

No comments:

Post a Comment